45. Co wkurza Generację Z w aplikacjach? 📲 Poradnik dla właścicieli produktów cyfrowych

Dziś porozmawiamy o tym, jak projektować produkty cyfrowe, by trafić w gusta młodego pokolenia.

Słuchaj podcastu tam, gdzie Ci najwygodniej

W tym odcinku:

Co irytuje Generację Z w aplikacjach i produktach cyfrowych? Porozmawiamy o tym, jakie Zetki ich przyzwyczajeniach, oczekiwaniach wobec technologii i specyficznych wzorcach zachowań, które muszą być uwzględnione w projektach UX.

Dowiesz się, jakie błędy popełniają inne marki, jakie trendy warto uwzględniać, oraz jak skutecznie badać młodsze pokolenia, aby tworzyć produkty dostosowane do ich potrzeb.

Zapraszamy do rozmowy!

🔥 Najważniejsze wnioski z tej rozmowy:

  • Zetki korzystają głównie z telefonu
    Generacja Z korzysta niemal wyłącznie z urządzeń mobilnych. Niedostosowane aplikacje i  ograniczona funkcjonalność wersji mobilnych (brak podejścia mobile first) mogą skutecznie zniechęcić użytkowników.
  • Wstręt do reklam
    Aż 82% osób z pokolenia GenZ omija reklamy, kiedy tylko może. Jednocześnie wielu z nich nie stać na płatne subskrypcje (Youtube premium, platformy streamingowe) – pokonanie niechęci do reklam to wyzwanie dla marek, które chcą zaangażować swoich użytkowników.
  • Niechęć do zakładania kont
    Zmuszanie do rejestracji przed przetestowaniem produktu jest dla większości użytkowników barierą nie do przejścia. Zetki preferują tryb gościa lub dostęp do podstawowych funkcji bez konieczności logowania.
  • Jak badać GenZ?
    Badania muszą być interaktywne i angażujące, aby oddać ich prawdziwe nawyki i potrzeby. Nie ma miejsca na nudne przepytywanie.
  • Różnorodność pokolenia
    Pokolenia Zet nie się traktować jako jednej wielkiej grupy.  Różnorodność wewnątrz pokolenia jest kluczowa dla trafnych wniosków. Od nas dowiesz się, jak dobrać swoją grupę docelową.

⚒️ Narzędzia, z których korzystamy:

  • ChatGPT: wsparcie w generowaniu treści i edycji tekstów, szukanie koncepcji, porządkowanie wypowiedzi
  • Perplexity AI: narzędzie do szybkiego researchu i weryfikacji informacji, szukanie źródeł, wyciąganie krótkiego podsumowania długich raportów/artykułów
  • MidJourney: tworzenie grafik, ilustracji i wizualizacji person - ostatnio mocno poprawiła się jakość tego narzędzia, a my  dopracowujemy lepsze prompty
  • Luma AI: tworzenie filmów z pomocą sztucznej inteligencji
Ten odcinek to przewodnik po unikaniu błędów w projektowaniu UX dla najbardziej wymagającej generacji użytkowników!

Zachęcamy Cię do subskrybowania naszego podcastu! Jeśli interesuje Cię tematyka doświadczeń klientów w świecie cyfrowym i tego, jak design może wspierać osiąganie celów biznesowych to zostań z nami. Co dwa tygodnie dzielimy się wiedzą naszą i naszych klientów.

Będziemy Ci wdzięczni za udostępnienie linku do tego odcinka osobom, którym chcesz pomóc w rozwijaniu biznesu lub własnych kompetencji.

Gość odcinka

Damian Strzelczyk

Właściciel Tutlo

Co-founder of Tutlo. Empowering English Learning in the Best Way Possible: On-demand, with Live Tutors, and Personalized Paths. 40K+ Customers | 500+ Companies | Trusted by Żywiec, Orange, Maspex, and More.

Co-founder of Tutlo. Empowering English Learning in the Best Way Possible: On-demand, with Live Tutors, and Personalized Paths. 40K+ Customers | 500+ Companies | Trusted by Żywiec, Orange, Maspex, and More.

Słuchaj podcastu tam, gdzie Ci najwygodniej

zima design projekt yestersen

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat?

Podczas 15 minutowej rozmowy z ekspertem możesz porozmawiać między innymi o tym, jak poprawić zadowolenie Twoich klientów, zaprojektować i przetestować MVP, stworzyć atrakcyjny i konkurencyjny design produktu, przeprowadzić audyt UX, UI, czy też udrożnić ścieżkę zakupową.